Pages

Beautiul_Myanmar

Friday, September 23, 2011

မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါးကုိေခတ္ႏွင့္အညီေလ့လာျခင္း

မင္းက်င့္တရားဆုိသည္မွာ နုိင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ေနေသာ မင္းမ်ားသည္ သားစဥ္ေျမးဆက္ အဓြန္႔ရွည္စြာ အုပ္ခ်ဳပ္နုိင္ရန္အတြက္ေပးတဲ့ အၾကံဥာဏ္က်င့္စဥ္ပင္ျဖစ္သည္။ေရွးတုန္းကမင္းမ်ားကေတာ့ မရအပ္ေသာတုိင္းျပည္ကုိရေအာင္ ရျပီးေသာ တုိင္းျပည္စည္ပင္သာယာဖြံ့ျဖဳိးေအာင္ သာစဥ္ေျမးဆက္အုပ္ခ်ဳပ္နုိင္ရန္အတြက္ မင္းက်င့္တရားမ်ားကုိခ်မွတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ထုိမင္းက်င့္တရားကုိ မဟာဟံသ ဇာတ္ေတာ္မွာထင္ရွားစြာေတြ့ျမင္နုိင္သလုိ ေယာမင္းၾကီးဦးဘုိးလွဳိင္ကလည္း ရာဇဓမၼသဂၤဟက်မ္းျဖင့္တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ထားတာကုိလည္းေတြ့ျမင္နုိင္ပါတယ္။ထုိမင္းက်င့္တရားဆယ္ပါးကား(၁)ဒါန(အလွဴခံပုဂၢဳိလ္တုိ႔အား လွဴဒါန္းျခင္း) (၂)။သီလ(ငါးပါးသီလေဆာက္တည္ျခင္း)
(၃)။ပရိစၥာဂ(စြန္႔ၾကဲေပးကမ္းျခင္း)
(၄)။အဇၨဝ(ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲျခင္းမရွိ ရုိးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္း)
(၅)။မဒၵဈ(အမူအရာ အေျပာအဆုိ နဴးညံ့သိမ္ေမြ့ျခင္း)
(၆)။တပ(ဥပုသ္ေဆာက္တည္ျခင္း)
(၇)။အေကာဓ(တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔အား ရန္ျငိဳးမထားပဲ ခ်မ္းသာေစျခင္း)
(၈)။အဝိဟိ ံသန(တုိင္းသုျပည္သားတုိ႔အား မႏွိပ္စက္ပဲ သနားျခင္း)
(၉)။ခႏၱီ(တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔က ႏွုတ္ျဖင့္ မရုိမေသျပဳလုပ္ျခင္းကုိပင္ သည္းခံျခင္း)
(၁၀)အဝိေရာဓန(ရဟန္း ရွင္ လူ မွဴးမတ္တုိ႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္မလုပ္ျခင္း)တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။


(၁)။ဒါန(အလွဴခံပုဂၢဳိလ္တုိ႔အား လွဴဒါန္းျခင္း)ဆုိတဲ့အခ်က္မွာ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ထံမွ ေကာက္ခံလုိ႔ရတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကုိလွဴဒါန္းတဲ့ လွဴဒါန္းျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ပဲ ထုိမင္းရဲ့ မိဘ ဘုိးဘြားမ်ားထားခဲ့တဲ့ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကုိသာလွဴဒါန္းရတာျဖစ္ပါတယ္။တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ထံမွေကာက္ခံလုိ႔ရတဲ့ ဥစၥာကုိလွဴမယ္တဲ့မင္းဆုိရင္ (ဒါန)ဆုိတဲ့ က်င့္စဥ္တစ္ခုပ်က္တယ္လုိ႔ဆုိရမွာပါ။မိဘ ဘုိးဘြားထားခဲ့တဲ့ဥစၥာကုိလွဴတယ္ဆုိရင္ေတာ့ (ဒါန)ဆုိတဲ႔ က်င့္စဥ္တစ္ခုနဲ႔ျပည္စုံပါတယ္။


(၂)။သီလ(ငါးပါးသီလ ျမဲျခင္း)
သူတစ္ပါးအသတ္ကုိသတ္ျခင္း၊သူတစ္ပါးဥစၥာကုိ မရ မကရေအာင္ ခုိးယူျခင္းေကာက္ခံျခင္း၊သူတစ္ပါးသားမယားႏွင့္အသြားအပ္ေသာ မိန္းမ(၂၅)ေယာက္နဲ႔လြန္က်ဴးမွဳမရွိျခင္း၊မုသားစကား မေျပာဆုိ မေရးသားျခင္း၊မူးယစ္ေစတတ္ေသာ အရက္စသည္ကုိေသာက္သုံးမွဳမရွိျခင္းစတဲ့ေအာက္ထစ္ဆုံး ငါးပါးသီလျမဲရပါတယ္။ထုိကံငါးပါးကုိမလုံျခဳံရင္ေတာ့ မင္းက်င့္တရားတစ္ပါးပ်က္ျပန္ပါတယ္။လုံျခဳံမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျပည့္စုံပါတယ္။သူတစ္ပါးအသတ္ကုိသတ္သည္ဟုဆုိရာဝယ္ ကုိယ္တုိင္သတ္မွမဟုတ္ပဲ လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ားကုိတစ္ဆင့္သတ္ေစျခင္း၊သူတစ္ပါးဥစၥာကုိခုိးယူျခင္းဆုိရာတြင္လည္း ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က်ခုိးယူျခင္းမွမဟုတ္ပဲ ေအာက္လက္ငယ္သားမ်ားကုိ တစ္ဆင့္ခုိးယူေစတာလည္း သူတစ္ပါးပစၥည္းခုိးရာေရာက္ပါတယ္။


(၃)။ပရိစၥာဂ(စြန္ၾကဲေပးကမ္းျခင္း)
တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္တဲ့ မင္းသည္ မိမိလက္ေအာက္ မွဴးမတ္၊လက္နက္ကုိင္ တပ္ဖြဲ႔စတဲ့ အရာရွိ ဝန္ထမ္းတုိ႔အား လုံေလာက္ေသာ လစာ ရိကၡာ စသည္တုိ႔ကုိေပးကမ္းျခင္းကုိဆုိလုိတာပါ။ရုံးဝန္ထမ္း၊ေက်ာင္းဆရာ ေက်ာင္းဆရာမ စတဲ့ ဝန္းထမ္းမ်ားကုိလည္း လုံေလာက္ေသာ လစာ ရိကၡာမ်ားကုိ ေပးရပါတယ္။ထုိသုိ႔မက်င့္ရင္ေတာ့ မင္းလုိ႔မေခၚသလုိ မင္းက်င့္တရားႏွင့္လည္းမညီပါဘူး။က်င့္ၾကံမည္ဆုိပါက မင္းက်င့္တရားညီတယ္လုိ႔ဆုိရမွာပါ။


(၄)။အဇၨဝ(ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲျခင္းမရွိ ရုိးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္း)
တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္တဲ့ ဘုရင္ဆုိတာက ထုိအခ်က္နဲ႔လည္းျပည့္စုံရပါတယ္။ဆုိလုိတာက တုိင္းသူျပည္သားမ်ားအေနနဲ႔ လက္ရွိအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ မင္းထက္ ပုိ၍သင့္ေတာ္မယ့္ သူတစ္ဦးဦးကုိမင္းအျဖစ္ခံအပ္ရန္ အလုိရွိခ်ိန္မွာ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲစြာနဲ႔ ထုိခန္႔အပ္မယ္လုိ႔ရည္ရြယ္ထားသူကုိ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္မရေအာင္ ခန္႔အပ္ခြင့္မရေအာင္ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲျခင္းကုိေခၚတာပါ။ထုိသုိ႔ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲမည္ဆုိပါက မင္းက်င့္တရား တစ္ပါးပ်က္ျပန္ပါတယ္။ထုိသုိ႔မဟုတ္ပဲ ေျဖာင့္မတ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ မင္းက်င့္တရားတစ္ပါးနဲ႔ျပည့္စုံတယ္လုိ႔ေျပာရမွာပါ။


(၅)။မဒၵဝ(အမူအရာအေျပာအဆုိ နူးညံံ့သိမ္ေမြ့ျခင္း)
တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္တဲ့ ဘုရင္သည္ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔အေပၚ၊ေအာက္လက္ငယ္သားတုိ႔အေပၚမွာ အေျပာအဆုိ မရုိင္းစုိင္းရပါဘူး၊မၾကမ္းၾကဳတ္ရဘူး။နဴးညံ့သိမ္ေမြ့ရပါတယ္။ငါအာဏာရွိတယ္ဆုိျပီး ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းေျပာဆုိမယ္ဆုိေတာ့ မင္းက်င့္တရားတစ္ပါးပ်က္ပါတယ္။အေျပာအဆုိနဴးညံ့သိမ္ေမြ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ မင္းက်င့္တရား တစ္ပါးႏွင့္ျပည့္စုံတယ္လုိ႔ဆုိရမွာပါ။


(၆)။တပ(ဥပုဥ္ေဆာက္တည္ျခင္း)
တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္သူ ဘုရင္အေနနဲ႔ လျပည့္၊လကြယ္ ဥပုဥ္ေန႔မ်ားမွာ ဥပုသ္ေဆာင္ကုိဝင္ရမယ္။ဆုိလုိတာက ရွစ္ပါးသီလ ကုိးပါးသီလေဆာက္တည္ရမယ္လုိ႔ဆုိလုိတာပါ။လျပည့္လည္းမသိ၊လကြယ္လည္းမသိ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ရမွန္း မသိပဲ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ အလုိကုိလုိက္ျပီး ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ မင္းက်င့္တရားပ်က္ပါတယ္။တကယ္လုိက္နာက်င့္သုံး ဥပုသ္ေဆာက္တည္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ မင္းက်င့္တရားတစ္ပါးနဲ႔ညီတယ္လုိ႔ဆုိရမွာပါ။ဒီအခ်က္ကုိစဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ယခုေခတ္မင္းေတြ ဥပုသ္ေစာင့္သုံးလား မေစာင့္သုံးဘူးလားဆုိတဲ့အခ်က္ကုိပါ။


(၇)။အေကာဓ(တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔အား အမ်က္ေဒါသမထားပဲ ခ်မ္းသာေစျခင္း)
ဆုိလုိတာက တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ဘုရင္သည္ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ခ်မ္းသာတာကုိ မနာလုိဝန္တုိျဖစ္ျပီး အျငိဳးထားတာမ်ဳိးမလုပ္ရပါဘူး။ဒီလူ ငါ့ထက္ခ်မ္းသာသြားမလား၊ငါ့အာဏာကုိသိမ္းပုိက္သြားမလား ဒီလူမရွိမွေအးမယ္ ဒီလူကုိေထာင္ခ်လုိက္မယ္ စသည္ျဖင့္ေပါ့ေလ မလုိလားအပ္တဲ့အျငိဳးေတြ အာဃာတတရားေတြမထားပဲ ခ်မ္းသာေစရပါတယ္။ဒီက်င့္ဝတ္နဲ႔မညီရင္ေတာ့ မင္းက်င့္တရားပ်က္တယ္လုိ႔ဆုိရမွာပါ။လုိက္နာတဲ့က်င့္သုံးတဲ့မင္းကေတာ့ မင္းက်င့္တရားတစ္ပါးနဲ႔ျပည့္စုံတယ္လုိ႔ေျပာရမွာပါ။


(၈)။အဝိဟိ ံသန(တုိင္းသုျပည္သားတုိ႔အား မႏွိပ္စက္ပဲ သနားျခင္း)
တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ မင္းဆုိတာမ်ဳိးက တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ကုိ မႏွိပ္စက္ရဘူး၊စိတ္ဆင္းရဲ ကုိယ္ဆင္းရဲျဖစ္ေအာင္မလုပ္ရဘူး၊ဘယ္လုိအေၾကာင္းမ်ဳိးနဲ႔မွ မဆင္းရဲေစရဘူး။ဆုိလုိတာက တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ေန႔စဥ္ အားကုိအားထားျပဳေနရတဲ့ လမ္း၊တံတာ၊ေရ၊လ်ွပ္စစ္မီး စတဲ့အရာေတြနဲ႔ပတ္သတ္လုိ႔လည္း စိတ္ခ်မ္းသာေစရမယ္။ႏွိပ္စက္တဲ့ပုံစံမ်ဳိးမျဖစ္ေစရဘူး၊ေရေတြျဖတ္ေတာက္တာ၊လမ္းေတြျပင္မေပးတာ၊

လ်ွပ္စစ္မီးေတြမေပးတာေၾကာင့္ စိတ္ဆင္းရဲမ်ဳိးျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ထုိစိတ္ဆင္းရဲမွဳေတြျဖစ္မယ္ဆုိရင္ ႏွိပ္စက္သလုိျဖစ္တတ္ပါတယ္။တကယ္လုိ႔ တုိင္းသူျပည္သားေတြကုိ ႏွိပ္စက္တဲ့ပုံစံမ်ဳိးျဖစ္ေနမယ္။

တုိင္းသူျပည္သားေတြစိတ္ခ်မ္းသာ ကုိယ္ခ်မ္းသာမျဖစ္ဘူးဆုိရင္ မင္းမွာအျပစ္ရွိပါတယ္။

မင္းက်င့္တရားတစ္ပါးပ်က္ပါတယ္။မႏွိပ္စက္ဘူး တုိင္းသူျပည္သားေတြကုိ စိတ္ခ်မ္းသာ ကုိယ္ခ်မ္းသာျဖစ္ေစမယ္ဆုိရင္ မင္းက်င့္တရားႏွင့္ျပည္စုံပါတယ္။




(၉)။ခႏၱီ(သည္းခံျခင္း)
ဆုိလုိတာက တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့မင္းကုိ တုိင္းသူျပည္သားမ်ားက ႏွုတ္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း စာျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း မရုိမေသျပဳလုပ္ရင္ေတာင္မွ သည္းခံရမယ္တဲ့၊တုိင္းသူျပည္သားကမင္းရဲ့ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းေျပာဆုိတာကုိ သည္းခံရမွာမဟုတ္ဘူးတုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ရဲ့ ႏွဳတ္နဲ႔မရုိမေသေျပာဆုိတာကုိ မင္းကသည္းခံရတာပါ။


(၁၀)။အဝိေရာဓန(ရဟန္း ရွင္လူ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္မလုပ္ျခင္း)
ဒီအခ်က္က အေရးၾကီးပါတယ္။ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ပင္လ်ွင္ သတၱဝါေတြကုိတရားေဟာတဲ့ေနရာမွာ ပုဂၢဳိလ္ရဲ့ အလုိကုိလုိက္ျပီးေဟာေတာ္မူခဲ့ရပါတယ္။ဒီအတုိင္းပါပဲ မင္းဆုိတာမ်ဳိးက မ..တစ္ေထာင္ကုိအုပ္ခ်ဳပ္ရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ မည္သူႏွင့္မွ် ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ရပါဘူး။တရားကုိမက်င့္ေဆာင္ပဲ ျပည္သူေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္လုပ္မယ္ဆုိရင္ ျပည္သူတုိ႔မုန္းတီးျပီး အလုိရွိတဲ့ သူကုိရွာျပီး မင္းကုိဖ်တ္စီးတတ္ပါတယ္။မင္းအေနနဲ႔ အင္အားၾကီးလုိ႔ ျပည္သူတုိ႔က မနုိင္ပဲ တုိင္းတစ္ပါးကုိသြားပါက ျပည္ပ်က္ပါတယ္။တစ္ျခားတုိင္းျပည္ေတြရဲ့ ႏွိပ္ကြက္မွဳ အျပစ္တင္မွဳမ်ားကိုခံရတတ္ပါတယ္။ဒါကမင္းေတြက်င့္ရမယ့္ မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။ဒီမင္းက်င့္တရားဆယ္ပါးႏွင့္အတူ ေနာက္ထပ္ ခ်ီးေျမာက္ေထာက္ပန္႔ျခင္းဆုိတဲ့ သဂၤဟတရားေလးပါဆုိတာရွိပါေသးတယ္။
သဂၤဟတရား ဆိုတာ အႀကီးအကဲ အစိုးရ (သို႔) ျပည့္ရွင္မင္းတို႔ဟာ မိမိတို႔ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံကို စည္ပင္သာယာေအာင္ ေစာင္မၾကည့္႐ႈ ခ်ီးေျမွာက္ သူေကာင္းျပဳနည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တဦးတေယာက္ကို သူေကာင္းျပဳ လိုရင္ ရာထူးေပးျခင္း၊ ဆုလာဘ္ေပးျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ရသလို ႏိုင္ငံတခုလံုးကို ခ်ီးေျမွာက္ သူေကာင္းျပဳလိုရင္ေတာ့ ဒီ သဂၤဟတရား (၄) ပါးနဲ႔ ခ်ီးေျမွာက္ရ တယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။


သဂၤဟတရားေလးပါက(၁)။သႆေမဓ၊(၂)။ပုရိသေမဓ၊(၃)။သမၼာပါသ။(၄)။ဝါစာေပယ်တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
(၁)။သႆေမဓ။
အခြန္အတုတ္ ေကာက္ခံရာတြင္ ျပည္သူျပည္သားမ်ား မနာမၾကည္းရေအာင္ ႏိုင္ငံအင္အားအေလ်ာက္ ညွိႏႈိင္း၍ အပိုအလိုမရွိ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္စြာ သေဘာတူညီရာ ေကာက္ခံျခင္း။ျဖစ္ပါတယ္။
(၂)။ပုရိသေမဓ
ႏိုင္ငံကို ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းေသာသူတို႔ကို ႀကီးစဥ္ငယ္လိုက္ ေနရာက် ေအာင္ ခ်ီးေျမွာက္ေပးကမ္းျခင္း။
(၃)။သမၼာပါသ
ကုန္သည္ လယ္သမားတို႔ကို ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ႏိုင္ေအာင္ အပိတ္အပင္မရွိ ဖြင့္၍ အခြင့္ေပးျခင္း၊ ၾကည့္႐ႈေစာင္မျခင္း။ အရင္းအႏွီးမရွိေသာ ကုန္သည္ လယ္သမားတို႔အား အတိုးမဲ့ အရင္းအႏွီး ေပးကမ္းမစျခင္း။
(၄)။ဝါစာေပယ်
အကုသိုလ္ဒုစ႐ိုက္ျဖစ္ေသာ ဖ႐ုသ၀ါစာကို ေရွာင္ၾကဥ္၍ ခ်ဳိသာနာေပ်ာ္ဖြယ္ စကားကို ေျပာဆိုျခင္း။တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
ထုိဆုိခဲ့ျပီးတဲ့မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါးႏွင့္ သဂၤဟတရားေလးပါးတုိ႔ကုိဟန္ခ်က္ညီညီ ျဖည့္က်င့္ပါမွာမင္းမည္တယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္း၊ထုိမင္းက်င့္တရားဆယ္ပါးႏွင့္ သဂၤဟတရားတုိ႔မွတစ္ပါးပါးကုိေဖာက္ဖ်တ္မယ္ဆုိရင္မင္းမမည္ေၾကာင္း မင္းလုိ႔ေခၚလုိ႔မရတဲ့အေၾကာင္း မင္းဆုိတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္နဲ႔မထုိက္တန္ေၾကာင္းတစ္ေစ့တစ္ေစာင္းေရးသားလုိက္ရပါသည္။

အားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာ တကၠသုိလ္ အိႏၵိယနုိင္ငံ)

http://www.wiradhamma.blogspot.com

ဦးဇင္းဘေလာ့မွာလာေရာက္ဖတ္ရွဳလုိ႔ရပါတယ္။

No comments: